GDPR v mé praxi – jak to vypadá?

Jméno, příjmení, telefonní číslo – Jak? Jenom si ukládám telefonní seznam. Proč? Abych věděla, kdo mi volá a zároveň mohla zavolat já Vám.
Adresa – Jak? Když mi pošlete adresu (SMS-kou, v komunikační aplikaci), tuto adresu nemažu a uložím si ji i do navigace v mobilu. Proč? Abych k Vám trefila na poradenství 🙂
Email – Jak? V emailové schránce si emaily ponechávám, nemažu je. Tudíž mi zůstává Vaše emailová adresa. Proč? Abych věděla, o čem jsme komunikovali, co jste se mně ptala, co jste řešila, co jsem Vám doporučila, abych Vám mohla odepsat.
Jméno dítěte, věk/datum narození dítěte – Jak? Ponechám si naši komunikaci ve které jste tyto údaje uvedla. Proč? Abych se Vás na to nemusela opakovaně ptát, například na věk dítěte, když mi napíšete o další radu o nějaký delší čas, kdy si už opravdu nemůžu pamatovat všechno. Všechny tyto údaje spolu se zdravotním stavem a průběhem naší schůzky si někdy zaznamenávám i do sešitu stranou, který mi je pak po delší době pomůckou a pomáhá mi hodnotit poradenství z dlouhodobého hlediska.
Fotky/videa – Jak? Když mi pošlete nějaké fotky, videa, například přisátí, kojení, už to, že si je prohlížím je podle mého chápání zákona práce s osobními údaji. Stačí teda, že je hned nesmažu, a už k nim musím mít souhlas ke zpracování. Proč? Abych Vám mohla pomoci, je někdy potřeba se vrátit k fotkám/videím, například kvůli porovnáni zlepšení/zhoršení kojení, bolestivých bradavek atd. Fotky a videa ale obvykle mažu po skončení poradenství s tím konkrétním problémem, se kterým souvisely. S Vaším výslovným souhlasem je někdy sdílím s kolegyněmi – pokud si chci jít pro radu nebo věřím, že naopak poslouží jiné z mých kolegyň. Na své sociální sítě budu publikovat pouze ty fotky, které mi dovolíte a tento souhlas, stejně jako všechny ostatní, můžete kdykoliv odvolat a já tím pádem fotku stáhnu. 
Osobní údaje z emailů, SMS, zpráv z komunikačních aplikací – Jak? Prostě si ponechávám naši komunikaci, ve které jste tyto údaje uvedla. Proč? Abych věděla, o čem jsme komunikovali, co jste se mně ptala, co jste řešila, co jsem Vám doporučila atd.. 
Zdravotní stav Vás nebo dítěte – Jak? Prostě si ponechávám naši komunikaci, ve které jste tyto údaje uvedla. Proč? Abych věděla, o čem jsme komunikovali, co jste se mně ptala, co jste řešila, co jsem Vám doporučila atd.. například máte nějaký zdravotní problém a ptáte se na užívaní léků během kojení. Často se stává, že v souvislostí s tímto se člověk opakovaně ptá na další věci. Kdybych si nemohla komunikaci ponechat, asi bych nechápala a nevěděla o čem následně píšete a zpětně bych se Vás vyptávala. Dále si o tom vedu záznam ve svém sešitě, jak bylo zmíněno výše.
Reference – Jméno, Fotografie, Věk a jiné Vámi poskytnuté údaje.  Referenci zveřejňuji na své webové stránce (kromě Vašeho emailu) a ponechávám si email, kterým mi přišla. Proč? Reference od své podstaty má být zveřejněná, aby i ostatní maminky věděly jakou péči u mě očekávat a já mohla dopřávat pomoc i dalším ženám.
Svůj souhlas se zpracováním osobních údajů můžete kdykoliv odvolat a požádat mě, abych vymazala všechny Vaše údaje, které mám.
Můžu si Vás tedy vymazat z telefonního seznamu, adresu z navigace, vymazat SMS a emaily přijaté i odeslané, vymazat komunikaci přes messenger/wa a soubory, které jste mi poslala, vytrhnout stránku ze sešitu a tu třeba i spálit 🙂 . Pokud jsem Vám vypsala daňový doklad k platbě za poradenství, tento jediný si ze zákona ponechat musím. Pokud Vám něco není jasné, neváhejte mě kontaktovat a zeptat se.

1 komentář u „GDPR v mé praxi – jak to vypadá?

  1. Pingback: Souhlas s GDPR – Žena mámou.cz

Komentáře jsou uzavřeny.